Προετοιμασία για τις Πανελλαδικές στο μάθημα κατεύθυνσης προσφέρουν μέσω Διαδικτύου τρεις φοιτητές του Πολυτεχνείου
Η καλοκαιρινή περίοδος πριν από την τρίτη και τελευταία τάξη του λυκείου χαρακτηρίζεται από μαθητές και γονείς ως η πιο θερμή. Είναι ο καιρός που οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών προετοιμάζονται πυρετωδώς για τις τελικές εξετάσεις. Ηδη προτού χτυπήσει το πρώτο κουδούνι τον Σεπτέμβριο η προετοιμασία έχει ξεκινήσει μέσα από τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα μαθήματα. Βέβαια τα τελευταία χρόνια της κρίσης πολλές είναι οι οικογένειες που δυσκολεύονται να διαθέσουν χρήματα για μαθήματα ενίσχυσης εκτός σχολείου, καταφεύγοντας στη λύση των κοινωνικών φροντιστηρίων, τα οποία τα τελευταία περίπου δύο χρόνια έχουν συγκροτηθεί με σκοπό να βοηθήσουν τους μαθητές που αντιμετωπίζουν οικονομική δυσχέρεια.
Εχοντας πλήρη επίγνωση της κατάστασης που διαμορφώνεται και επειδή θεωρούν ότι η εκπαίδευση πρέπει να είναι δικαίωμα όλων ανεξαιρέτως των μαθητών, σε συνδυασμό βέβαια με την ιδιαίτερη σχέση τους με τα μαθηματικά και τη συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς, τρεις συμφοιτητές στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ, αλλά πρωτίστως φίλοι, δημιούργησαν ένα πρωτότυπο site, μέσω του οποίου θα επιλύουν τις απορίες των υποψηφίων στα μαθηματικά κατεύθυνσης.
Το MathAidGreece, όπως ονόμασαν το ηλεκτρονικό δωρεάν φροντιστήριό τους οι Γιάννης Χαρδαλούπας, Νίκος Μπουντάς και Θωμάς Κοντσιώτης, προσφέρει σε υποψηφίους τη δυνατότητα να λύσουν κάθε απορία γύρω από τα μαθηματικά κατεύθυνσης αφαιρώντας ταυτόχρονα έστω και ένα μικρό οικονομικό βάρος από τις πλάτες πολλών ελληνικών οικογενειών.
Απάντηση στις απορίες των υποψηφίων
«Η ομάδα του MathAidGreece σου προσφέρει δωρεάν τη δυνατότητα να λύσεις κάθε σου απορία γύρω από τα μαθηματικά κατεύθυνσης. Συγκεκριμένα, κάθε σου απορία αναφορικά τόσο με τη θεωρία όσο και με οποιαδήποτε άσκηση της επιλογής σου θα μπορεί να συζητηθεί. Τέλος, τα πιο σημαντικά τμήματα της θεωρίας θα τονίζονται και επιλεγμένες ασκήσεις θα επιλύονται» αναφέρουν χαρακτηριστικά στην ιστοσελίδα τους.
«Ηταν μια ιδέα που συζητούσαμε αρκετό καιρό και οι τρεις μας, θέλοντας να βοηθήσουμε νέους ανθρώπους που δεν έχουν την πολυτέλεια της φροντιστηριακής εκπαίδευσης» δηλώνει στο «Βήμα» ο Γιάννης, εξηγώντας ότι «δεν προσπαθούμε να υποκαταστήσουμε τους καθηγητές, εμείς είμαστε απλά βοηθοί των μαθητών και έτσι θέλουμε να μας αντιμετωπίσουν και τα ίδια τα παιδιά».
«Πρέπει να δοθεί έμφαση στον τρόπο διδασκαλίας που γίνεται στο σχολείο και όποιες απορίες δημιουργηθούν από εκεί θα τις αναλαμβάνουμε εμείς» αναφέρει ο Νίκος.
Πρεμιέρα με 1.948 επισκέψεις
Ηδη από τις 27 Οκτωβρίου, πρώτη ημέρα λειτουργίας του, το ηλεκτρονικό φροντιστήριο έχει συγκεντρώσει 147 likes και έχει δεχθεί 1.948 επισκέψεις, γεγονός που χαροποιεί τους εμπνευστές του αποδεικνύοντας ότι αρκετά παιδιά ενδιαφέρονται για νέες ιδέες και πρωτοβουλίες όπως αυτή.
«Μέχρι σήμερα έχουν δηλώσει συμμετοχή περίπου 10 παιδιά για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα, ενώ έχουμε και τέσσερις με πέντε προτάσεις καταρτισμένων ανθρώπων που θέλουν να συμβάλουν στην πρωτοβουλία μας προσφέροντας τη βοήθειά τους στα μαθήματα» σχολιάζει ο Γιάννης.
Οπως εξηγεί ο Νίκος, «θα υπάρχουν ευέλικτα τμήματα των 12 ατόμων, τα οποία θα χωρίζονται ανάλογα με το επίπεδο των ίδιων των μαθητών, ώστε να μη σχηματίζονται στα τμήματα φαινόμενα πολλών ταχυτήτων. Αλλά αυτά θα διαμορφώνονται στην πορεία των μαθημάτων ανάλογα και με τις ανάγκες που θα προκύψουν».
Μάθημα μέσω Skype
Ετσι, μαθητές από κάθε γωνιά της Ελλάδας θα συγκεντρώνονται στη διαδικτυακή τους τάξη σε ημέρες και ώρες που θα διευκολύνουν και τις δύο πλευρές και μέσα σε δύο ώρες, περίπου όσο θα διαρκεί το μάθημα, θα λύνουν ασκήσεις και ερωτήσεις θεωρίας για τους μιγαδικούς, τις συναρτήσεις και τα ολοκληρώματα, μέσω πλατφόρμας τηλεπικοινωνίας. Το μόνο που θα χρειάζονται οι μαθητές θα είναι σύνδεση στο Διαδίκτυο και μια ψηφιακή κάμερα, ώστε να μπορούν να συνδεθούν με την ομάδα τους.
«Πριν από κάθε προγραμματισμένο μάθημα τα παιδιά θα έχουν στείλει τις ερωτήσεις τους ώστε να γίνεται η κατάλληλη προετοιμασία από εμάς και να εξοικονομείται χρόνος, χωρίς βέβαια να αποκλείεται ότι κάποιος μαθητής δεν μπορεί να εκφράσει την απορία του κατά τη διάρκεια του μαθήματος» αναφέρει στο «Βήμα» ο Γιάννης.
Αλλωστε, όπως αναφέρει ο Θωμάς, «απορίες δημιουργούνται μόνο όταν υπάρξει τριβή και προσωπική ενασχόληση με το αντικείμενο, δηλαδή μέσω προσωπικού διαβάσματος και επίλυσης ασκήσεων. Επειδή οι έννοιες είναι λεπτές και η σχολική ύλη πολύ υψηλού επιπέδου, ακόμα και σε σχέση με τις χώρες που πρωτοπορούν στην εκπαίδευση, απαιτείται μεγάλη προσοχή στο διάβασμα. Είναι λογικό να προκύψουν απορίες».
Το πρώτο μάθημα αναμένεται να γίνει το Σάββατο 2 Νοεμβρίου, με τους πρώτους 10 μαθητές που έχουν ήδη δηλώσει συμμετοχή. Εκτός όμως από εκείνους που θα συμμετάσχουν στα μαθήματα δίνεται η δυνατότητα και σε άλλους μαθητές να αποστείλουν την ερώτησή τους στους βοηθούς μέσω της ειδικής φόρμας που υπάρχει στην ιστοσελίδα.
Δημοσιεύτηκε στο HeliosPlus 1 Νοεμβρίου 2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου