Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013

Ξεκίνημα για βραβείο από τρία επιχειρηματικά ζευγάρια

Οι υποψήφιοι για το έπαθλο των 50.000 ευρώ από το Stelios Philanthropic Foundation μιλούν για τους στόχους τους και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν
 

Τρεις νέες, καινοτόμες και πολλά υποσχόμενες ελληνικές επιχειρήσεις διεκδικούν για εφέτος το «Βραβείο Στέλιος Χατζηιωάννου - Επιχειρηματικό Ξεκίνημα Χρονιάς 2013» που διοργανώνεται για έκτη συνεχή χρονιά από το Stelios Philanthropic Foundation. Τυχαίνει μάλιστα εφέτος οι επικεφαλής και των τριών υποψηφιοτήτων να αποτελούν επιχειρηματικά ζευγάρια αποδεικνύοντας για ακόμη μία φορά ότι η δύναμη βρίσκεται στη συνεργασία. Μία ημέρα πριν από την ανακοίνωση του νικητή, την Τρίτη 26 Νοεμβρίου, τον οποίο θα επιλέξει προσωπικά ο ιδρυτής της easyJet και του ομίλου easy Group κ. Στέλιος Χατζηιωάννου, οι τρεις επικρατέστεροι μιλούν στο «Βήμα» για το ξεκίνημα, τις προκλήσεις και τους στόχους τους.


Με κοινό όνειρο τα σανδάλια

Χάρη σε μια κοινή φίλη, η κυρία Χριστίνα Μαρτίνη και ο κ. Νικόλας Μινόγλου γνωρίστηκαν το 2008 και αμέσως ανακάλυψαν ότι είχαν ένα κοινό όνειρο χρόνων: τη σύσταση μιας επιχείρησης που θα φτιάχνει σανδάλια εμπνευσμένα από την αρχαία Ελλάδα με άριστης ποιότητας πρώτες ύλες. Το όνειρό τους έγινε πραγματικότητα το 2011, οπότε και παρουσιάστηκε η πρώτη συλλογή «Ancient Greek Sandals» με απρόσμενη, όπως λένε, επιτυχία. «Πιστέψαμε έντονα και οι δύο ότι η ιδέα μας θα πετύχαινε, μια και τη θεωρήσαμε τόσο καλλιτεχνικά ενδιαφέρουσα όσο και επιχειρηματικά εύστοχη» αναφέρουν μιλώντας στο «Βήμα».

«Ηταν ρίσκο να αφήσω τη δουλειά μου στο εξωτερικό για να επιστρέψω στην Ελλάδα. Ολοι με είχαν αποτρέψει αλλά ακολούθησα το ένστικτό μου» περιγράφει η κυρία Μαρτίνη, ενώ για τον συνεργάτη της κ. Μινόγλου, όσο κι αν φαίνεται περίεργο, το κίνητρο ήταν η κρίση. «Η κρίση μού έδωσε τη δύναμη να ακούσω το επιχειρηματικό μου ένστικτο και να τολμήσω το διαφορετικό» εξηγεί στο «Βήμα». Και αν κρίνουμε από τις συνεχείς αναφορές σε μεγάλα περιοδικά μόδας σε όλον τον κόσμο, από την αμερικανική και τη βρετανική «Vogue», το γερμανικό «Elle», το «Red» και το «Marie Claire» ως πρόσφατες δημοσιεύσεις σε Σιγκαπούρη, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Κίνα, έκαναν μάλλον τη σωστή επιλογή.

Οπως εξηγούν, το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετώπισαν από την αρχή της δραστηριότητάς τους είναι η μεγάλη καθυστέρηση επιστροφής του ΦΠΑ, μια και είναι κατά 99% εξαγωγική εταιρεία. Μία από τις συνήθεις στρεβλώσεις που στερεί από τις επιχειρήσεις την απαιτούμενη για την επιβίωση και ανάπτυξή τους ρευστότητα. Τα σχέδια όμως δεν λείπουν από το μυαλό των δύο ανήσυχων επιχειρηματιών, όπως η δημιουργία του δικού τους διαφορετικού μαγαζιού σε κάποιο από τα ελληνικά νησιά. Και μια και η εταιρεία είναι αυτοχρηματοδοτούμενη, όπως επισημαίνουν, με μηδενικό δανεισμό, το βραβείο των 50.000 ευρώ που προσφέρει ο διαγωνισμός θα είναι μια ευκαιρία να υλοποιήσουν κάποιο από τα σχέδιά τους.

Υπέρμαχοι του υγιεινού τρόπου ζωής
Οταν ξεκίνησαν τον Δεκέμβριο του 2010 να βάζουν μπρος την ιδέα μιας επιχείρησης με εξειδικευμένα προϊόντα που προσφέρουν συνολική ευεξία, βελτίωση επιδόσεων και ενίσχυση του τρόπου ζωής, οι κκ. Γεώργιος και Ερμής Ψιψίκας ήθελαν τα ρούχα που φορούν αρχικά οι ίδιοι να βοηθούν στη βελτίωση της καθημερινότητάς τους. «Θέλαμε να νιώθουμε πιο ξεκούραστοι και δυνατοί απλά φορώντας τα ρούχα μας» λένε χαρακτηριστικά. Ως υπέρμαχοι ενός υγιεινού τρόπου ζωής, σήμερα μοιράζονται, μέσω της Nanobionic, το όραμά τους με τους online πελάτες τους σε 40 χώρες από την Αμερική και τη Δυτική Ευρώπη ως τη Σιβηρία, αλλά και διαθέτοντας ένα δίκτυο αντιπροσωπειών σε διάφορες χώρες.

Οπως λένε οι ίδιοι, η κρίση δεν αποτέλεσε λόγο να βάλουν σε δεύτερη μοίρα τις ελπίδες και τα όνειρά τους. «Ως νέοι Ελληνες πεισμώσαμε ακόμη περισσότερο για να επιτύχουμε στη χώρα μας» αναφέρουν στο «Βήμα», ακόμη και αν τα εγγενή προβλήματα του ελληνικού κράτους όπως η γραφειοκρατία τούς δημιουργούν συχνά εμπόδια, όπως και σε όλους τους νέους επιχειρηματίες που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στη χώρα. «Είναι κρίμα να βλέπουμε συνέχεια νέους και ικανούς ανθρώπους να αφήνουν την Ελλάδα με πολλή πικρία για να επιχειρήσουν σε άλλες χώρες» εξηγούν.

Στόχο έχουν να καταστήσουν τη Nanobionic μια παγκόσμια εταιρεία μετά την είσοδό της στην αμερικανική, βρετανική και γερμανική αγορά. Για ποιον λόγο λοιπόν μια επιτυχημένη επιχείρηση λαμβάνει μέρος σε διαγωνισμό επιχειρηματικότητας; «Η αναγνώριση που λαμβάνει μια εταιρεία και η ηθική ικανοποίηση των μελών της σε μια τόσο δύσκολη περίοδο είναι οι σημαντικότεροι λόγοι που μας οδήγησαν να λάβουμε μέρος» δίνουν την απάντηση οι δύο νέοι επιχειρηματίες.

Επιχείρηση μέσω Facebook

Η εξωστρέφεια αποτελεί ζητούμενο πια για όλες τις νέες επιχειρήσεις, πόσω μάλλον όταν δραστηριοποιούνται στον δυναμικό χώρο του Διαδικτύου. Με αρχικό κεφάλαιο μόλις 30.000 ευρώ η κυρία Παναγιώτα Κοτσαρίνη και η κυρία Μαρία Ηλιάδη ξεκίνησαν στις αρχές του 2012 τη δημιουργία του GetSocial.gr, που σήμερα έχει φέρει 20πλάσιο αποτέλεσμα χωρίς καμία δανειοδότηση. Πρόκειται για μια πλατφόρμα μέσω της οποίας κάθε επιχείρηση μπορεί εύκολα, γρήγορα και οικονομικά να δημιουργήσει μόνη της διαγωνισμούς και προσφορές στο Facebook. «Η ιδέα προήλθε από την ανάγκη μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώνουν ακριβά για υπηρεσίες να τις κάνουν μόνοι τους» περιγράφουν στο «Βήμα».

Αντιμετωπίζοντας την κρίση ως πρόκληση, μέσα σε ενάμιση χρόνο κατάφεραν να βγάλουν στον διαδικτυακό αέρα μια μοναδική ελληνική πλατφόρμα ξεπερνώντας όλες τις δυσκολίες. Από την έλλειψη χρηματοδότησης και υποστήριξης ως και τη «στενή» νοοτροπία της ελληνικής αγοράς που δεν ευνοεί την ευελιξία και την καινοτομία. «Οταν τα πράγματα πηγαίνουν καλά, συνήθως οι άνθρωποι επαναπαύονται. Στα δύσκολα βγαίνουν νέα προϊόντα που ενδεχομένως να βγουν και εκτός Ελλάδος» επισημαίνουν, εξηγώντας με δυο λόγια και τον στόχο της συμμετοχής τους στον διαγωνισμό για το «Βραβείο Στέλιος Χατζηιωάννου».

Καθώς πρόκειται για ένα προϊόν που εμπλουτίζεται συνεχώς με νέα εργαλεία και δυνατότητες, στόχος είναι αυτά, εφόσον εισαχθούν στην ελληνική αγορά, να χρησιμοποιηθούν στη συνέχεια και από εταιρείες στο εξωτερικό. «Ως μεγάλο σχέδιο για το μέλλον έχουμε τη δημιουργία ενός νέου κοινωνικού δικτύου που θα ξεκινήσει από την Ελλάδα και θα εδραιωθεί σταδιακά και σε άλλες χώρες» αναφέρουν κοινοποιώντας τα μελλοντικά τους σχέδια μέσα από «Το Βήμα».

Υποτροφίες, βραβεία και ενίσχυση από το Stelios Philanthropic Foundation

Το Stelios Philanthropic Foundation αποτελεί ένα μη κερδοσκοπικό, μη κυβερνητικό ίδρυμα που στοχεύει στη διοχέτευση πόρων, στην ενίσχυση και στην κινητοποίηση προγραμμάτων που προάγουν την εκπαίδευση, το περιβάλλον και την επιχειρηματικότητα. Συγκεκριμένα, στον τομέα της εκπαίδευσης το Ιδρυμα παρέχει υποτροφίες σε νέους κυρίως από την Ελλάδα και την Κύπρο για τα πανεπιστήμια London School of Economics για πτυχίο και Cass City University of London για μεταπτυχιακό. Στον τομέα του περιβάλλοντος το Ιδρυμα αποτελεί ιδρυτικό μέλος της Cyprus Marine Environment Protection Association, υποστηρίζει τη δράση της WWF και έχει δημιουργήσει το Stelios Environmental Centre in Pedoulas. Οσον αφορά τον τομέα της επιχειρηματικότητας, το Ιδρυμα έχει θεσμοθετήσει ετήσια Βραβεία Επιχειρηματικότητας στην Κύπρο, στην Ελλάδα, στο Ηνωμένο Βασίλειο και στο Μονακό (χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται).

Δημοσιεύτηκε στο HeliosPlus στις 25 Νοεμβρίου 2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...