Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου 2013

«Δίδυμη» επιτυχία στις πανελλήνιες

Οι δίδυμες Αννα - Μαρία και Ειρήνη Γάκη εισάγονται στις σχολές προτίμησής τους στο ΑΠΘ


ΤΗΣ ΛΙΝΑΣ ΚΟΪΝΑ / ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

Οι δρόμοι τους χωρίζουν για πρώτη φορά και η στενοχώρια αναμειγνύεται με τον ενθουσιασμό για τη νέα σελίδα που ανοίγεται μπροστά τους.

Οι δίδυμες Ειρήνη και Αννα-Μαρία Γάκη από τη Θεσσαλονίκη είδαν τους κόπους τους να ανταμείβονται, καθώς πέτυχαν την εισαγωγή τους στο πανεπιστήμιο και μάλιστα στις πρώτες τους επιλογές. Ωστόσο, αυτές ήταν διαφορετικές. Ετσι, η Αννα-Μαρία θα καθίσει στα αμφιθέατρα του Τμήματος Αγγλικής Φιλολογίας και η Ειρήνη θα φοιτήσει στο Τμήμα Νηπιαγωγών του ΑΠΘ.

Μαζί στο σχολείο, μαζί στο φροντιστήριο, μαζί στις παρέες, μαζί στο σπίτι, οι δίδυμες αδελφές είναι αχώριστες όλα αυτά τα χρόνια. Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας για τις πανελλήνιες εξετάσεις, φρόντιζαν να μη μελετούν στο ίδιο δωμάτιο, διότι έπιαναν την κουβέντα και έχαναν πολύτιμο χρόνο. «Ομως, όταν είχαμε απορίες, πάντα ρωτούσαμε η μία την άλλη», αναφέρει η Ειρήνη και προσθέτει: «Εχουμε κοινές φίλες, αλλά η καλύτερη φίλη είναι η αδελφή μου. Ολη την ημέρα ήμασταν μαζί. Τώρα, θα αλλάξουν η καθημερινότητά μας και οι παρέες μας. Θα λείψει η μία στην άλλη. Ωστόσο, αυτό θα είναι και μία πρόκληση». Και η Αννα-Μαρία στενοχωριέται κάποιες στιγμές που δε θα έχει δίπλα της την αδελφή της, ωστόσο νιώθει και ενθουσιασμό διότι με την εισαγωγή της στο πανεπιστήμιο θα κάνει μία νέα αρχή.

Με 17.537 μόρια στην Αγγλική Φιλολογία

Οι δύο υποψήφιες, που αποφοίτησαν από το 2ο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης, λένε ότι είχαν τελείως διαφορετικό προσανατολισμό.

Η Αννα-Μαρία από το δημοτικό ήθελε να σπουδάσει αγγλική φιλολογία, ενώ τον τελευταίο χρόνο συζητούσε το ενδεχόμενο να δηλώσει πρώτο το Τμήμα Δημοσιογραφίας. Ομως, άλλαξε γνώμη με την παρότρυνση του φιλικού και οικογενειακού περιβάλλοντός της. Η Ειρήνη είχε επισκεφτεί ένα νηπιαγωγείο και διαπίστωσε ότι τα πηγαίνει καλά με τα παιδιά και πως της ταιριάζει το επάγγελμα της νηπιαγωγού.

Τελικά, οι δύο νέες κέρδισαν από μία θέση στις σχολές που ιεράρχησαν πρώτες στο μηχανογραφικό. Η αγωνία «είχε χτυπήσει κόκκινο» πριν από την ανάρτηση των βαθμών των πανελληνίων, τον περασμένο Ιούνιο. Η χαρά ήταν απερίγραπτη για τις δύο αδελφές, όταν έμαθαν τα αποτελέσματα. Συγκεντρώνοντας 17.537 μόρια (περίπου 21.000 με το ειδικό μάθημα) και 16.889 μόρια, η Αννα-Μαρία και η Ειρήνη είναι πλέον φοιτήτριες στο Τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας και στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΑΠΘ αντίστοιχα. «Οι πανελλήνιες αποτελούν μία διαδικασία ιδιαίτερα αγχωτική. Εγώ δεν περίμενα ότι θα έχω τόσο άγχος, αλλά φέτος πιέστηκα. Στερήθηκα ξεκούραση, ύπνο και χρόνο για τον εαυτό μου. Δεν έβγαινα τόσο συχνά όσο άλλες χρονιές και αυτό μου έλειψε», λέει η Αννα-Μαρία, η οποία μελετούσε 1-2 ώρες την ημέρα και στα διαγωνίσματα αφιέρωνε μέχρι και οκτώ ώρες μελέτης.

«Κυκλοφορούσα με ένα… ξυπνητήρι»

Αντίθετα, η Ειρήνη περνούσε καθημερινά οκτώ ώρες πάνω στα βιβλία συμπεριλαμβανομένου και του χρόνου στο φροντιστήριο, ενώ το Σαββατοκύριακο διάβαζε περισσότερο. Αναφερόμενη στα θέματα των εξετάσεων, η 18χρονη υποστηρίζει πως, αν εξαιρέσουμε τα Αρχαία Ελληνικά και τα Λατινικά, που είχαν δυσκολίες, στα υπόλοιπα ένας προετοιμασμένος μαθητής μπορούσε να αντεπεξέλθει. «Στερήθηκα πολύ τον ύπνο. Κυκλοφορούσα με ένα ξυπνητήρι στο χέρι», αναφέρει χαριτολογώντας.

Ομως και οι γονείς τους είναι ιδιαίτερα χαρούμενοι για την επιτυχία των κοριτσιών. «Ειδικά η μητέρα μας είχε περισσότερο άγχος από μας. Ηθελε πολύ να περάσουμε στη Θεσσαλονίκη. Γράφαμε διαγωνίσματα και δεν της το λέγαμε πριν, αλλά μετά την εξέταση, για να μην αγχωθεί», επισημαίνουν. Τώρα και οι δύο ανυπομονούν να διαβούν το κατώφλι της σχολής τους και να γνωρίσουν νέα άτομα. «Είναι μία καινούργια αρχή για όλα τα παιδιά», τονίζει η Αννα-Μαρία.

«Ελπίζω αυτά τα τέσσερα χρόνια να πάνε όλα καλά. Θα ήθελα να δουλέψω κατευθείαν μετά τις σπουδές», απαντά η Ειρήνη, όταν τη ρωτάμε για τα σχέδιά της.

Μερικές από τις συμβουλές που δίνουν τα δύο κορίτσια στους υποψηφίους των πανελλήνιων εξετάσεων της επόμενης χρονιάς είναι να μην αφήνουν κενά στο διάβασμα, να έχουν γερές βάσεις από τις προηγούμενες τάξεις και να καταλαβαίνουν τι είναι αυτό που μαθαίνουν, με δεδομένο ότι δε θα μπορέσουν να αποφύγουν την αποστήθιση. «Τη στιγμή της εξέτασης το άγχος θα υπάρχει ακόμη και για τους πιο ψύχραιμους, όπως εγώ. Είναι σημαντικό να μη χάσεις την ψυχραιμία σου και να κρατήσεις το μυαλό σου καθαρό. Εξάλλου, το πιο δύσκολο είναι η προετοιμασία», καταλήγει η Αννα-Μαρία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...